kondans

Mamma till Lisa & Lowe 💕

V. 38

Kategori: AllmÀnt

20 dagar till BF... GALET! 😄🙈 
Nu börjar det verkligen kĂ€nnas att det Ă€r nĂ€ra. NĂ€rsomhelst kan bebben bestĂ€mma sig för att komma och jag lĂ€ngtar sĂ„ mycket pĂ„ att fĂ„ trĂ€ffa denna person ❀

Idag gĂ„r vi in i v.38. Bebben Ă€r ju som sagt fĂ€rdigbakad, ligger fixerad och samlar nu bara pĂ„ sig energi inför förlossningen. Även jag ska tĂ€nka pĂ„ att Ă€ta mycket kolhydrater för att samla pĂ„ energi eftersom förlossningen kan liknas med ett maratonlopp đŸ˜đŸ‘đŸ» 

I helgen har jag kĂ€nt pĂ„ nĂ€tterna en sorts mensvĂ€rksliknande smĂ€rta i lĂ€ndryggen, antar att det Ă€r förvĂ€rkar. Ibland Ă€r det till och med svĂ„rt att sova pga detta, dock Ă€r jag glad över förvĂ€rkarna eftersom min livmoder dĂ„ trĂ€nar upp sig inför förlossningen och blir stark. I övrigt har jag inga nya krĂ€mpor. 

Jag Ă€r mycket nyfiken pĂ„ hur just min förlossning kommer starta och inte minst NÄR. Det Ă€r ju sĂ„ olika frĂ„n person till person. LĂ€ser mycket i böcker fortfarande och kĂ€nner att jag börjar fĂ„ rĂ€tt bra koll Ă€ndĂ„ och kĂ€nner mig redo. Det viktigaste tror jag Ă€ndĂ„ Ă€r att lita pĂ„ sin kropp, för den vet hur den ska göra. SjĂ€lvklart ska man Ă€ven tĂ€nka pĂ„ att vara lugn och trygg trots den extrema smĂ€rtan 😁

PĂ„ tisdag Ă€r vĂ„rt badrum fĂ€rdigt (thank god) sĂ„ dĂ„ gĂ„r stora flytten till vĂ„r lgh! 😄 nu i helgen har vi hĂ€ngt pĂ„ ikea och h&m home (ovanligt), byggt ihop diverse nya möbler vi köpt, mĂ„lat klart lister etc. LĂ€ngtar verkligen tills allt Ă€r pĂ„ plats och vi kan packa upp vĂ„ra saker.  

Dagens mage:
Tjocksmock! 

KOMMENTARER:

  • Pellen sĂ€ger:
    2015-09-30 | 09:33:56

    Fina fina du ❀ Vad roligt att ni Ă€ntligen fĂ„tt flytta in! Saknar dig 😚

Kommentera inlÀgget hÀr: