kondans

Mamma till Lisa & Lowe 💕

Lowe ♥️

Kategori: Allmänt

Den 13/1 kom vår underbara lilla pojk Lowe till världen. Det hela skedde ganska dramatiskt med ett urakut kejsarsnitt en söndagmorgon 2 dagar innan bf. 

Det började med att jag fick sammandragningar på morgonen 13/1 och i samband med dem även blödningar. Jag förstod att något inte stod rätt till och fick komma i på UL på förlossningen direkt. Lisa gick åka till farmor och farfar som var redo som barnvakt. På förlossningen ser man att moderkakan ligger för utgången för bebisen vilket innebär en stor blödningsrisk för mig och livsfara för både bebisen och mig. Allt går då väldigt fort och personalen rusar med mig till operation där jag snabbt sövs ner och dem utför ett kejsarsnitt. Allt går väl och en frisk liten pojk tas ut. Medan jag är sövd och dem syr ihop mig får Anton träffa sin son för första gången och klippa navelsträngen. Han vägde 3222g och var 51cm lång 💚 

(null)

Jag fick träffa Lowe en kort stund efter jag vaknat och förts till UVA (eller iva pga att det var helg). Det kändes helt underbart även om jag var omtumlad efter allt som hänt. Lowe började amma direkt och efter några timmar med övervakning fick vi komma upp till BB, sal 12, där vi fick grattisbricka 🥂

(null)

(null)

(null)

(null)

Eftersom det blev ett akut kejsarsnitt låg jag på BB i två dygn med antibiotikadropp, men sedan var det äntligen dags att få åka hem till storasyster Lisa den 15/1 som jag saknat så mycket! 💕 

Första mötet mellan syskonen blev jättefint, Lisa kom hem på kvällen från farmor och farfar och det kändes som hon förstod att lillebror kommit för att stanna. Hon fick även en present av honom, en Anna-klänning, som hon blev väldigt glad över. Det var så fint att se dem tillsammans och att Lisa var så mån om honom direkt och ville kramas ♥️ 

(null)

(null)

Lowes ankomst till världen blev ju lite annorlunda än hur det var när Lisa föddes, men det gick ju som tur var bra ändå och jag är så himla tacksam att vi båda klarade oss helskinnade ur detta. ♥️ 
Kommentera inlägget här: