kondans

Mamma till Lisa & Lowe 💕

Träning för hjärtat

Kategori: Allmänt


Just nu läser vi en kurs som heter Anatomi & fysiologi. Det är tokigt intressant! Dock går vi igenom allt så fruktansvärt snabbt. Vi kör liksom igenom alla organsystem i kroppen på en förmiddag typ. Okej nästan. Nämen exempelvis lungornas funktion iallafall och sedan förväntas jag kunna allt. EEEH... NEJ? Måste läsa läsa läsa på fritiden istället. Som sagt är det iallafall otroligt intressant, det är just det här jag längtat efter. Vår lärare K-K är hur grym som helst att man bara vill äta upp honom. Han kan liksom ALLT utantill och ännu mer utöver det. Jag lär mig så himla mycket på bara en dag, lika mycket som man annars kanske lär sig på en månad. Sedan är det bara upp till bevis om man kan allt utantill sedan på tentan som verkar üüüübersvår. JUST! Fick tillbaka tentan på förra kursen Vårdandets grunder, blev ett VG och det satt fint kan jag säga. Nu gäller det bara att få det på den här jäkeln också ;)

K-K har snackat ganska mycket om det här med träning. Jag vet ju att det är viktigt och att kroppen mår bättre utav att röra på sig mycket och dagligen. Men, jag har nog aldrig riktigt förståt HUR viktigt det är "egentligen". Jag har liksom alltid tränat i hopp om att mina innerlår ska bli fastare etc. etc. Inte ett dugg har jag tänkt på insidan av min kropp och att jag tränar för mitt hjärtas muskulatur skull. Men nu har K-K gjort att jag har fått en ganska fet tankeställare. Om man nu känner ser ut/känner sig relativt smal betyder det inte att man är friskare inombords än en tjockis som tränar. Den personen har helt klart bättre hälsa och kommer förmodligen leva längre än du och med ett friskt och starkt hjärta. Det här har iallafall fått mig tänka efter och verkligen vilja ta hand om "mitt inre" mer och kanske inte stoppa i mig vilket skit som helst heller. Nu när jag inte dansar heller så känner jag mig sjukt dålig, slö och trött. Så efter min uppenbarelse jag fick jag sjukt med motivation och har börjat gå PW's i skogen, (kanske ska ge mig på löpning så småning om, när jag köpt bra shoes) och sen fylla på friskiskortet. Detta får bli mitt försök till att min kropp ska må så bra som möjligt. Allt känns så mycket mer allvarligt när det handlar om kroppens inre fysioligi än när man bara tänker på det yttre, då tappar man det lätt efter ett tag. Så allihopa, på med gympadojjan och ut med er FÖFÄN! För erat hjärtas skull ;)






BTW så var jag hos tandis och borrade ett hål idag. Det var en lagning som hade lossnat. Tog bedövning den här gången och det skulle jag INTE ha gjort!!! Fyfan så jag ser ut alltså. Helt fucked up. Ni skulle inte vilja se mig i nuläget haha. Min mun är sne och jag dreglar som en tok... KUL! Hoppas verkligen det försvinnit till imorgon då jag ska jobba...


Puss <3

KOMMENTARER:

  • Ellen säger:
    2011-05-25 | 22:35:50
    Bloggadress: http://pellenb.blogg.se/

    så jäkla kul att du också ääälskar kursen :D kommer bli lika kul på nästa anatomikurs, jag lovar!! :D Fan vilken Go-tjej!! :D hihi klart du ska börja träna!! vi kan väl springa tillsammans någon dag! sen kan vi gå på friskis utegympa i sommar:D hihiii <3

  • Anna säger:
    2011-05-27 | 08:18:33
    Bloggadress: http://kondans.blogg.se/

    JA man kan inte mer än bara just LOVE IT! Älskar KK män. JAAA :D det måste vi göra!!! hihi puss <3

Kommentera inlägget här: