kondans

Mamma till Lisa & Lowe 💕

Grötmuffins

Kategori: Allmänt

Idag provade jag att göra grötmuffins som mellis till Lisen. Jag är definitivt inte en sådan som alltid står och gör hemlagad mat åt henne, långt ifrån! 😝 Men bakning är ju lite utav mitt intresse så just när det gäller muffins, pannkakor osv av olika slag blir det så mycket roligare konstigt nog.

Iallafall så var dessa muffins mycket populära verkade det som! Två stycken slank snabbt ner med några klunkar vanlig mjölk som vi har börjat lite smått med då och då.

Ett mycket enkelt och snabbt recept:

2 portioner gröt (Jag tog Sempers fullkornsgröt från 8 mån med smak av katrinplommon och päron)
2 ägg
2dl mjöl
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop 2 portioner gröt. Vispa i 2st ägg och sedan mjölet och bakpulvret. Blanda ev i någon riven frukt/bär. Häll i muffinsformar och grädda i ugnen ca 20 min! 👌🏻

KOMMENTARER:

  • Pellen säger:
    2016-09-27 | 08:41:45

    Haha alltså jag älskar bildsekvensen. Första bilden: "hmm, vad är det här för nåt...?" Andra bilden: "Yeeeeez" 😂😍

    Svar: Haha 😂
    kondans.blogg.se

  • Testade detta receptet nu:) men sks dom vara kladdiga inuti? säger:
    2017-03-08 | 23:00:40

    A

  • Anonym säger:
    2017-03-08 | 23:02:37

    Testade detta receptet nu!:) kul stt du delar med dig! Men ska dom vara kladdiga inuti?

    Svar: Vad kul! 😄 nej mina blev inte kladdiga inuti, var i samma konsistens som muffins brukar vara. Men det kanske går bra att äta ändå ☺
    kondans.blogg.se

  • Johanna säger:
    2017-03-14 | 15:48:34
    Bloggadress: http://nouw.com/ejoma

    Jag gjorde efter detta recept och rev ner lite äpple. dom såg fina ut när jag tog ut dom efter 20 min men sjönk sedan ihop, kan det ha varit för att äpplet gav ifrån mycket vätska? Räcker det om man ger i lite mer mjöl för att lösa det ? Dom vart i allafall väldigt goda även om dom blev lite kladdigare :D

    Svar: Man kan ju prova med lite mer mjöl i nästa gång som du säger ☺ det låter ju himla gott med rivet äpple i! Det måste jag med prova 😄👍🏻
    kondans.blogg.se

Kommentera inlägget här: